Keď sme si zbežne zopakovali rozdiely, zisťujeme, že elektrické turbo nie je ani kompresor, ani turbo. Je to skrátka niečo medzi, a kým sa odborníci v automobilkách nedohodnú čo je lepšie a presnejšie, môžeme to volať ako chceme. Chybí: elektricky Budúcnosť McLarenu a nové Ferrari, Autá tapety č. Audi chce elektrický turbokompresor v type Q7. V době nadbytku elektrické energie by kompresor vtlačoval vzduch do. Společnost Siemens v Brně patentovala tzv.
Twinscroll turbokompresor je špeciálny typ turba, ktorý má dva kanály vo výfukovej. Elektrický kompresor na gumový člun o délce metrů lze nafouknout za minut. Vybaveno dvěma výkonnými motory na ložiscích namontovaných na hliníkové desce pro rozptýlení tepla.
Tak dlouho se o elektrickém kompresoru (nebo lidověji „elektrickém turbu“) mluvilo, až se stal skutečností. Jedním z prvních aut využívajících novou technologii je předloni představené Audi SQ- to pohání turbodieselový čtyřlitrový osmiválec. Jak ale jeho přeplňování vlastně funguje? Pokiaľ viem, alternátory v automobiloch sa vedia prispôsobiť záťaži - vyplýva to z ich konšrukcie. Ale, ak pribudne nový spotrebič, treba znovu nadimenzovať maximálny výkon alternátora.
Ten turbokompresor určite pýta okolo 1kW a možno aj viac, záleží aký tlak vzduchu je potrebné dosiahnuť. U benzínových i naftových motorů se už dlouhou dobu setkáváme ve velkém s přeplňováním. K přeplňování motoru se nejčastěji používá turbodmychadlo (nebo turbodmychadla), ale narazit můžete i na agregát doplněný o kompresor. Jaký je mezi těmito koncepcemi fakticky rozdíl?
Vyberajte z inzerátov. Predajte ľahko a rýchlo na Bazoš. Cez 4tisíc užívateľov za deň. Nájdite čo potrebujete vo Vašej kategórii. E0Dsa ulo í do pamäte, ak signál snímaa polohy aktivátora je elektricky mimo rozsah (napríklad v dôsledku skratu na kostru).
DIAGNOSTIKA: Servis vykonával rôzne kontroly a výmeny (nová ECM, nová turbína, o znamená nový aktivátor a senzor polohy aktivátora), bez zistenia prí iny. Přes celkových automobilových škodlivin, především uhlovodíků, vzniká v prvních minutách po startu. Ani vozy s katalyzátory na tom nejsou lépe, dokud se katalyzátor nezahřeje na optimální pracovní teplotu. Elektricky vyhřívané katalyzátory přinášejí výrazné zlepšení.
To nie je elektroturbo. Buď je pohon elektrický, alebo turbo. Turbokompresor je poháňaný turbínou na. Ešte treba zistiť, kto to elektroturbo vyvinul a vyrába. Pretože Audi to určite nie je.
Každopádne toto bude po Quatre druhá. Důvodem je značný příkon (energetická náročnost) jeho elektromotoru. Při použití 12voltového napětí by to znamenalo použít příliš tlusté vodiče z důvodu velmi vysokého napájecího proudu. Vyšší napětí umožňuje snížit proud a tudíž.
Až roztočená turbína může poskytovat dostatek energie potřebné ke stlačení vzduchu kompresorem. Turboefekt se dá zmenšovat několika způsoby – buď necháme turbo roztočené stále a tlak regulujeme škrtící klapkou, nebo roztáčíme turbo elektricky , nebo zapojíme do motoru dvě turba – jedno malé a jedno větší.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.