A tak jako dokáže klimatizace v létě příjemně ochladit interiér, dokáže jej stejně dobře v zimě zbavit vlhkosti a zabránit tak zamlžování oken nebo nenadálému stavu ospalosti. Používání klimatizace v zimě má vliv i na její správnou funkci. Zatímco v letních parnech běží často klimatizace auta naplno, v zimě je její použití diskutabilní. Ti, co mají manuální verzi, klimatizaci (či přesněji její kompresor), vyřadí z činnosti prostým zmáčknutím tlačítka „econ“ nebo prostě nezmáčknou „AC“, případně ovladač se symbolem sněhové vločky.
Manuální kliatizace reguluje stálou teplotu v autě. Oddaluje tak pocit ospalosti a únavy a významně přispívá k vysušování vzduchu, který je přiváděn do interiéru vozidla.
Podle ADAC klimatizace vysuší vlhkost, která se do auta dostane se sněhem na botách nebo nohavicích. Jediným důvodem, proč topení má dnes vlastně každé auto a klimatizaci ne, je pořizovací cena a ne vliv kterým přispívá k pohodě cestujících. Když nejde to poznáš hlavně v létě,a v zimě se doporučuje jí občas zapnout aby se proběhla,ale nevidím důvod aby běžela pořáje to dobrý tak akorát na zmrzlým autě aby se nemlžilo.
Klimatizace v autě je stejně užitečná a prospěšná jako topení v zimě. Po zimě odborníci doporučují zkontrolovat těsnost a funkčnost klimatizace , vyčistit ji a případně doplnit chladicí médium. Obecně doporučujeme zkontrolovat klimatizaci alespoň jednou ročně, ideálně v rámci pravidelné servisní prohlídky,“ radí Karel Starý, vedoucího servisních služeb Škoda Auto Česká republika. Jak ji správně nastavit?
V posledních letech se stala klimatizace prakticky standardním prvkem výbavy nových automobilů.
Možná Vás napadne, proč bych si měl kupovat klimatizaci na zimu, když potřebuji chladit klimatizací v létě? To ale není ta správná otázka. Zkuste se zeptat – prodělám nebo něco získám tím, že koupím klimatizaci na zimu? Kompresor klimatizace využívá na své mazání olej, který se při dlouhodobém odstavení nahromadí v jeho nejnižším bodě. Jeho opětovné spuštění může proběhnout bez dostatečného mazání v prvních sekundách jeho činnosti, což má za následek rychlejší opotřebení.
V dnešní době je klimatizace v autě samozřejmostí. V České republice se stala prvním, klimatizací vybaveným autem Škoda VOS. Poté ji získaly i Tatry. Dnes se bez ní téměř neobejdete.
Automatické klimatizace v moderních vozech si žijí tak trochu svým životem. Do tohoto je ideální nezasahovat, protože už při vývoji vozu se jednoduše počítá s tím, že takto to bude fungovat. Ve velkých autobazarech vám informaci o stavu klimatizace rádi podají a poskytnou dostatek času k jejímu vyzkoušení. Při nákupu vozu na ulici nemusíte všechno sami poznat.
Především v zimě pak hrozí riziko, že případnou závadu včas nerozeznáte. Proto je vhodné svěřit se do rukou odborníků z prověřených autobazarů. Při přílišném snížení teploty v interiéru vozu oproti vnějšímu prostředí může mít klimatizace podle lékařů podíl i na postupném vývoji revma. V takovýchto případech je nezbytné nejdříve zjistit přesné místo úniku média z klimatizace , tento únik zastavit a až poté, co bude okruh klimatizace utěsněn, může být naplněn chladícím médiem.
V žádném případě si nenechte do systému autoklimatizace aplikovat tzv.
Naše informační video vám to osvětlí. V zimě proto proudí z výdechů výrazně teplejší vzduch, v létě chladnější. U moderní klimatizace Climatronic ve vozech ŠKODA nastavuje systém automaticky nejen teplotu, ale i směřování vzduchu a posádka si může rozdílně nastavit i pocitovou teplotu v rozsahu až °C mezi stranou řidiče, spolujezdce a zadními sedadly.
Ne každý ji ale umí v této vlně veder správně používat. Všechny naše služby fungují normálně, zásilky odesíláme a jsme pro Vás k dispozici na e-mailu, telefonu i osobně na prodejně. Vzduchu tedy dosáhne v zimě velmi rychle 1 vlhkosti a voda poté začně kondenzovat, zejména potom na sklech.
Nesmíme to však přehnat. Pokud si totiž příliš vychladíme vnitřek vozu a vystoupíme do letního horka, vystavujeme se nebezpečí tepelného šoku, který je zdravotně značně nebezpečný. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí, pijí, kouří, ladí make-up.
Interiér je potom tak zaneřáděný bakteriemi, že připomíná latrínu. V první řadě je potřeba si uvědomit, že klimatizace chlad nevyrábí, pouze předává teplo z jednoho prostředí do druhého. Princip klimatizace v autě se dá přirovnat k ledničce, jakou máme všichni doma. Využívá vlastností chladícího média, které v závislosti na tlaku a teplotě přechází mezi kapalnou a plynnou fází. Pokud vám na autě nefunguje klimatizace , v létě to určitě poznáte.
Zdravím, rád bych tady trochu rozvinul téma klimatizace , a to především, zda se vyplatí investovat do automatický, nebo stačí manuální. Jelikož mám auto staré let, kde je manuální klima, určitě se její funkčnost za ty roky u nových aut zlepšila. V zimě nemám problém být v autě v triku, manuální klima spolehlivě ohřeje interiér, navíc absolutně.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.