pondělí 14. října 2019

Výměna radiátorů v panelovém bytě

Jsou ošklivé, tečou, špatně se čistí, zabírají příliš místa, jsou zbytečné. Staré litinové radiátory v bytech nepatří mezi naše oblíbence. Výměna radiátorů , či dokonce jejich odstranění ale rozhodně není tak jednoduché. Bylo by nutné vypustit a napustit čtyři stoupačky v domě, proto požaduji práci metodou ZMRAZENÍ VODY VE STOUPAČKÁCH. Byt je obydlený, to znamená práce za provozu.


Inu, pravdy na tom mnoho není. Pokud vyměnít stávající topná tělesa za jiná, se stejným výkonem a podobnými hydraulickými parametry (což je velmi pravděpodobné), pak není potřeba nic měřit, ani jinak přenastavovat. Zadal jsem zakázku na ýměnu radiátorů a výměnu rozvodů vody teplé a studené v panelovém bytě.


Požadoval jsem výměnu radiátorů tak aby to bylo co nejméně poznat protože jsem měl staré litinové radiátory a chtěl jsem radiatory KORADO. Současně jsem zadal výměnu starýého železného potrubí v jádře za plastové. Přestože je byt v osobním vlastnictví, bytové družstvo po mě požaduje dodat projekt tepelných ztrát. Je toto povinnost, nebo jde jen o zvůli BD ? Podle mě by jen stačilo použít nové radiátory se stejným výklonem jako stávající.


Jediná s plechovými radiátory v domě mám účet za topení cca 5× vyšší než ostatní nájemníci, ovšem dodané teplo (vyúčtované=za­placené) jaksi neodpovídá skutečnosti. Podle náměrů indikátorů, které mají všichni v domě bych měla být v bytě cca 36°C! Realita byla ovšem tak maximálně na 19°C.


Bydlím v domě SVJ, máme již let staré kapající radiátory. Topenář doporučil okamžitou výměnu,bohužel si ji nemohu dovolit zaplatit. Chtěla jsem aby se to uhradilo z fondu oprav,ale odpověď jednoho člověka,který ač nechápu rozhoduje sám o financích,byla negativní.


Přijde mi ale sprosté že v několika dalších bytech byla výměna všech! Realizace ideálně ještě před začátkem topné sezony (jsem časově flexibilní). Jedná se o radiátory o velikosti 1 1 a žeber. Dva budou jednoduchá výměna za nové deskové zn. Poptávám výměnu celkem tří starých žebrových ocelových radiátorů v bytě v panelovém domě.


Původní radiátory šířky 1mm. Vždy je však dobré a někdy i nutné konzultovat výměnu radiátorů se Společenstvím vlastníků jednotek, družstvem či provozovatelem kotelny. V každém případě se nejedná o nic komplikovaného. Některá tělesa jsou pro rekonstrukce přímo určená, jejich instalace je tedy velmi jednoduchá. Opravy a výměna radiátorů se většinou dělají mimo sezonu, ale jsou situace, kdy je potřeba zasáhnout i během zimy.


V rodinném domku to nemusí být problém, ale pokud bydlíte ve starším panelovém domě, museli. CHCETE ZÍSKAT KONTAKTY NA NOVÉ ZAKÁZKY? Radiátory mám už koupené.


Vhodné pro výměny radiátorů v paneláku a bytech, pro výměnu starého topení, opravy a rozšiřování topení a zmrazení vodovodního potrubí. Je na místě zdůraznit, že není nutné realizovat výměnu v rámci celého topného systému domu, ale lze vyměnit radiátor pouze v jedné místnosti a tak vyzkoušet níže popsané přínosy. V paneláku nikomu nic neříkám a když se někdo ozve , tak oznámím že je to havárka a mohl jsem vytopit spodní byt.


Nejhorší je to ze správcem topení. Většinou mají ( nebo to aspoň tvrdí) upravenou vodu a nechtějí , aby do toho zasahoval jiný řemeslník než oni. Výměna starých radiátorů za nové deskové je překvapivě jednoduchá a ani moc nestojí.


Většina lidí má z podobných prací hrůzu, protože z vlastní zkušenosti nebo z doslechu vědí o dlouhém trvání, všudypřítomném prachu, nepořádku, průvodech cizích lidí po bytě a dalších libůstkách, které někdy v míře větší než nezbytné provázejí třeba výměny.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky