Funkcí chladící kapaliny není jen chlazení motoru, nýbrž i ošetření jeho chladící soustavy. Chladící kapaliny obsahují monoetylenglykoly, inhibitory koroze, stabilizátory, disperzanty, zvyšovače pH, barviva a protipěnivé přísady, které se dohromady starají o dobrou funkčnost a efektivnost chladící soustavy. Kapalina z chladicího systému uniká odpařováním, což je způsobeno tepleným namáháním (odpařuje se především voda a ne koncentrát, jak si mnoho lidí myslí). Nebo vlivem koroze může unikat do okolního prostředí kvůli netěsnosti. Dolévání vody, či koncentrátu?
Tento postup se dá aplikovat u většiny motocyklů s kapalinovém chlazením. Použitý motocykl: Suzuki GSXR 6k6. Měrka by vlastně byla koncem utopená v hladině oleje a voda by byla až pod hladinou oleje, kam měrka vůbec nedosáhne (tedy za předpokladu, že by v olejové vaně nebylo třeba litry chladící kapaliny a teprve na ní by plaval olej). PS: ale je fakt, že třeba v polévce plave mastnota na hladině a to jak za tepla, tak za studena.
Zkrátka a dobře, ochranná funkce chladicí kapaliny se postupem času snižuje. Nemusíte ji měnit striktně podle toho, co vám řeknou v servise, ale alespoň jednou za roky (v případě modrozelené kapaliny ) nebo jednou za let (v případě červené nebo růžovofialové kapaliny ) výměna přijde vhod. Nicméně je potřeba vědět, že bod tuhnutí není jediným důležitým parametrem. Velmi důležité je i stáří kapaliny.
Výrobce sice o výměnném intervalu nehovoří (pouze při opravě motoru či chladicího systému), já si však myslím, že výměna je nutná (podobně jako výměna převodového oleje, který je dle výrobce rovněž doživotní). Mam hladinu chladici kapaliny tesne nad znackou MIN, takze by to asi chtelo trochu doplnit. Moje otazka - co za kapalinu mam koupit?
Koukal jsem, ze treba Fridex nabizi kapalinu G PLUS, predpokladam ze i. Včera jsem nalepil novou dálniční známku a dolil kapalinu do ostřikovačů. Všiml jsem si, že mám málo chladicí kapaliny (pod značkou min). Skoda Felicia - replacement vessel coolant, Skoda Felicia - охлаждающая жидкость замена контейнер, Skoda Felicia - wymiana zbiornik chłodziwa, Skoda Felicia. Chladicí kapaliny jsou dnes většinou zbarvené, takže je zřetelně vidět jejich množství v nádrži. Ideální hladina je samozřejmě mezi ryskami s maximální a minimální povolenou mírou, říká školitel mechaniků sítě servisů A. Pokud nevíš na jaké bázi je chladící kapalina tak je riziko že po dolití jinou kapalinou se ti medium srazí Pomněr kapaliny je nejlépe ředit 1:vychází na -až -,takže přes léto kdy se kapalina odpařuje tak při běžném dolévání nemáš problém že příští zimu jseš někde na hranici zamrzání.
Pokud by byla poškozená membrána reduktoru docházelo by naopak k průniku plynu do chladící kapaliny (tlak plynu je vyšší než tlak chladící kapaliny ) a plyn by byl cítit z expanzní nádobky chladící kapaliny. Pokud tomu tak není je třeba pro zamezení úniku provést důkladnou prohlídku celého chladícího systému. Chybí: dolévání Takhle to dopadne, když si při dolévání kapaliny ostřikovače spletete. Rubriky a sekce › Život řidiče Archiv Možností bývají obvykle přinejmenším čtyři - jedním otvorem se dolévá olej, druhým chladící kapalina, třetím kapalina do ostřikovače a čtvrtým brzdová kapalina. Počítej s objemem kolem - litrů (podle velikosti chladiče).
Takže doporučuji 4-litrů nemrzky a dolít vodou. Signalizace pro nízkou hladinu je v expanzní nádobce - při poklesu hladiny se rozpojí obvod a rozsvítí se kontrolka na přístrojích v budíku pro teplotu. Stalo se někomu něco podobného? Mám Yetiho měsíců, zatím bez jakékoliv závady.
Tento týden jsem nastartoval a blikala mi kontrolka u teploty chladící kapaliny , což může idikovat úbytek kapaliny. Po kontrole vyrovnávací nádržky jsem opravdu zjistil, že hladina je nižší než minimální. V autorizované prodejně Škoda jsem koupil.
Voda ve výfuku se sráží jak je studenej, to nemá s chladící směsí nic společnýho. Měříš to při stejné teplotě? Ono stačí, abys dolil při 20°c v okruhu a druhej den při -už tam toho bude podstatně míň.
Výměna chladící kapaliny. Voda se neztrácí, těsnění pod hlavou snad dobré, hadice nejsou tvrdé, na víčku dolévání oleje mám.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.