čtvrtek 3. května 2018

Stirlingův motor z plechovky

Stirlingův motor z plechovky

Ne vždy je to ale jednoduché a je potřeba znát plno fyzikálních a mechanických zákonů, kterým se každý z nás ve škole snažil vyhnout. Stačí nám totiž jen pár pomůcek. Je použitá plechovka od vepřového masa, která má horní obrubu normální, ale ta spodní má menší průměr, než je průměr válce plechovky.


Stirlingův motor z plechovky

Tudíž je možno udělat si z plechu přírubu, která se akorát nasadí na válec plechovky a pomocí horního lemu a šroubů se plechovka přišroubuje k základové desce - chladiči. V Národním technickém muzeu se uskutečnilo finále 11. Seznam potřebného materiálu a. Středoškoláci již tradičně soutěží se svými vyrobenými motorky v několika kategoriích. Tím je spalovací proces a. Low Temperature Stirling Engine from Aliexpress.


This feature is not available right now. Please try again later. Povinný je rozměr základní komory - plechovky od konzervy.


Motor používaný dnes, vychází z původního švédského technického designu a je výsledkem více než 20-ti letého vývoje. Nezávislé testy ve Francii, Španělsku, Spojených státech a Rusku prokázaly, že účinnost i životnost. Jedna strana tohoto válce je ohřívána (např. ohněm), druhá je chlazená (např. vodou). Ve válci je uzavřeno jisté množství vzduchu. Pro začátek si představme, že má stejný tlak jako.


Stirlingův motor Cleanergy V1je nejvíce a nejdéle nezávisle testovaným motorem svého druhu. Vědci z Americké národní výzkumné laboratoře Los Alamos jej plánují využít k pohonu vesmírných sond v kombinaci s jaderným reaktorem. Teď pojedeme ke shromáždění. Nejdříve musíte umýt nádobu, pískovat ji brusným papírem. Vyjměte plech z plechu tak, aby ležel na vnitřních okrajích plechovky.


Určete centrum (pro toto použijeme třmen nebo pravítko), použijte díru pro nůžky. Z konštrukčného hľadiska má Stirlingov motor ďalšie výhody. Je to robustné zariadenie, ktoré sa ľahko obsluhuje, nie je komplikované ako spaľovacie motory. Z dôvodu jednoduchej konštrukcie, pomalých otáčok, robustnosti a malého množstva pohyblivých častí má zariadenie tichý chod.


Zariadenie je celé zapuzdrené, tesné. Je to motor s externím splováním, zdrojem tepla může být i geotermální nebo sluneční energie. Když se plyn ohřívá, roztahuje se, když se ochlazuje, svůj objem zmenšuje. Jde o motor s vnějším spalováním.


Mazané plochy pohyblivých dílů nepřichází ke styku z plamenem. Vařič – kde se ohřívá plyn a chladič, kde se ochlazuje. Vynalézali motor vynalezli klimatizaci. Před válkou se vývoji Stirlingova motoru věnovala firma Philips. Zjistili, že když motorem točí ve směru.


Vyrobte si vlastní model. Na rozdíl od Ericssonova motoru ale nejsou tyto prostory odděleny rozváděcími orgány, nýbrž trvale propojeny. Motor nakonec vypadá vcelku dobře, žádné na první pohled viditelné škrábance a šmouhy. Jak dobře motor funguje, je li schopný běžet pouze z tepla ruky jak výrobce deklaruje a některá další videa můžete shlédnout v tomto článku.


Na povrchu přijímače tepla (obr. 3) byla teplota 8°C, teplota pracovního plynu – helia – při tlaku MPa byla asi 6°C. Jak brouzdám po internetu, tak se mi bohužel nedaří najít nějaké plány. Pouze videa a fotografie. Nemáte někdo náhodou plány na tento motor ? No tvrdil nám,ten kupec,že to vše zařídí v pondělí a pošle poštů.


Ten VT neměl jít z ruky. Navíc z Přerova už je auto asi v Ostravě. Dle mne tam jelo hned v sobotu či neděli. Co se s ním dělo bůh ví.


Stirlingův motor z plechovky

Ono pokud prý auto nepřepíšete hrozí až 50tyček flastr.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky